Allora, alcuni Eurostar hanno la presa di corrente per collegare portatile e altre cose del genere. Altri invece non ce l'hanno. Come fare a saperlo? Si guarda sul sito di Trenitalia, ovvio... o no? No, non è ovvio. Questo, che secondo me è un servizio che dovrebbero pubblicizzare, non viene praticamente mai menzionato. Contenti loro.
This is a follow-up both at my thoughts about money in Dungeons & Dragons vs money in our world and magic object as artwork. Instead of going down the path of personalizing magic objects (which was not the initial intention in the previous article, but you've to write what you have to write), I will pursue the idea of a magic object as artwork; let's call them magicworks. Making the parallel between an artwork and a magicwork, we can see that a magicwork should have: a patron: the person or the entity who commissioned it, and paid for the magicwork to be created in the first place a craftsman: the spellcaster who actually imbued the magicwork with the magic a purpose: as we will see, a magicwork is usually an expensive endeavor, so there is going to be a purpose attached to it an owner: this could be the patron, but could be someone else, if the magicwork has been gifted, stolen, or lost I will use the patrons (mostly the names) from the group patrons listed in the Tasha...
Con la scusa di dover portare mia figlia (Elisa) al cinema, mi sono andato a vedere l'Era Glaciale 2. Credo che fosse più bello il primo, ma a lei è piaciuto, quindi non penso di dover protestare più di tanto, almeno fino a quando non esce il DVD.
Comments